piątek, 6 lipca 2018

Sztuka dla każdego - ze sztuką na Ty.


Wydarzenie plenerowe w ramach miejskiej akcji „Aleje, tu się dzieje” – to już piąta edycja!








   Sztuka dla każdego to działania będące z jednej strony formą targów sztuki, podczas których artyści na przygotowanych przez siebie stoiskach, prezentują swoją twórczość z możliwością sprzedaży prac i rozmowy;  z drugiej - działania włączające widzów w poznawanie i współtworzenie sztuki. 
   Wydarzenie plenerowe w ramach miejskiej akcji "Aleje, tu się dzieje" przyciągnęło i nas. Spośród bogatej oferty na dobry początek wybrałyśmy warsztaty zatytułowane "Pocztówka z Częstochowy" . Na zajęciach można było wykonać kolorową pocztówkę z wcześniej przygotowanych szablonów z architekturą miasta, drzewami, pomnikami. Uczestnicy samodzielnie tworzyli kompozycję kartki.





A może magnes na lodówkę ? Fajna zabawa dla dzieci- stworzenie kolorowego magnesu z własnym rysunkiem.





Nie mogłabym nie wspomnieć o stoisku z grafiką warsztatową - niestety tylko do oglądania a nie do działania.


W tym momencie poczułam nieodparta chęć i zdecydowałam zaprosić Was na moje pokazy warsztatowe w najbliższą noc kulturalną 15-16 września 2018. Pokażę na nich m.in. techniczną stronę druku.

   Podczas akcji można było porozmawiać z artystami o ich inspiracjach twórczych i zmaganiach technicznych przy powstawaniu obrazów i rysunków. 
Do oglądania wystawione były szkicowniki młodych artystów a na żywo powstawały rysunki w plenerze, których nie doczekałam się ale miałam ochotę zobaczyć co tak naprawdę zapełniło jeszcze wczoraj puste kartki.... 

   Drugi dzień przyniósł warsztaty " Świecidełko" które przyciągnęły  nas do siebie nietypowym przedmiotem jako inspiracją do stworzenia okiennej ozdoby. Kalejdoskop - urządzenie optyczne (zabawka) stał się źródłem pomysłów dzięki swoim symetrycznym figurom tworzącym unikalne kompozycje.


Zadaniem uczestników tych warsztatów było zakomponowanie na pleksi wzorów otrzymanych po zabawie tym "czarodziejskim" przedmiotem i wymalowanie ich farbą do szkła aby w ostatecznej formie powstała witrażowa rozeta.


Jak widać na załączonym obrazku, moja córka poradziła sobie z tym wyzwaniem bardzo dobrze. Rozeta zawisła w oknie i tak jak nas zapewniano, jest jego ozdobą.



Ale nie tylko moja córka czerpała z tych warsztatów ogromną radość. Jak widać, ja również bawiłam się całkiem nieźle. Jednak poza dobrą zabawą, znalazłam dla siebie również coś bardzo pożytecznego, czyli pokaz tworzenia matryc i wydruków grafik przy użyciu prasy wklęsłodrukowej pod hasłem „eko-grafika”.




To był bardzo pozytywny czas. Wspólnie z córkami weszłyśmy w świat sztuki i każda z nas wyniosła z tego pobytu coś dla siebie. Polecam.

Dorota

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co myślisz, dziękuję